Liridonsilka.blogg.se

Bakom kulisserna hos div.1 laget Motala AIF FK.

Förberedelser inför Vimmerby

Kategori: Allmänt

Förberedelser inför vårsäsongens KANSKE svåraste bortamatch
 
På söndag 17:00 smäller det igen, denna gång ska vi försöka att ta med alla tre pinnarna från Vimarvallen. Vimmerby som är ett av seriens bästa hemmalag lever mycket på sin fysiska förmåga. Motala AIF värvade inför denna säsong  Vimmerbys backklippa Emil Herge, Emil sitter inne med en hel del taktisk information som vi i laget ska ta del av på taktiksnacket inför drabbningen. 
 
Måndagsträningen var väldigt intensiv, smålagsspel och många löpningar. Den stora skillnaden på Motala AIF 2012 och 2013 är att vi i år överlag är mycket bättre fysiskt förbereda inför matcherna. Vi har malt ner många motståndare i denna serie. Tisdagsträningen var i princip likadan som föregående träning, den enda skillnaden var att vi hade snabbhetsträning istället för konditionsträning. Båda träningstillfällena bedrevs på Motalas vackraste plan, Norra IP. För er som inte vet är LSW IF min moderklubb och jag är uppfostrad på Norra IP. Varje gång som jag kommer upp till Norra väcks härliga minnen och jag får rysningar i kroppen. 
 
I kväll är det träning igen, på torsdagsträningarna spelar vi 11 mot 11. Det är högst oklart om mittfältsmotorn Besart Kalludra kan vara med på dagens träning eftersom att han har ont i sina ljumskar. Vi hoppas på att han snart är redo för spel eftersom han är viktig för laget. Jag hoppas att vi förbereder oss på bästa sätt för att prestera bra fotboll och fortsätta i samma goda form som tidigare.
 
Ett litet längre blogginlägg kommer att publiceras dagen innan eller efter Vimmerbymatchen. Håll gärna utkik och tack till er alla som ger mig god respons för mitt skrivande. Glöm inte bort att världens vackraste landslag spelar i dag kl 21:00 mot Spanien. Forza Gli Azzurri! 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: