Liridonsilka.blogg.se

Bakom kulisserna hos div.1 laget Motala AIF FK.

Inför matchen mot Åtvidaberg!

Kategori: Allmänt

Det var ett bra tag sedan som jag bänkade mig framför datorn för att skriva ett blogginlägg. Nu när höstsäsongen drar igång ska jag vara flitig och skriva så gott jag kan om vad som händer runt omkring laget samt kring saker jag finner intressant. Vad har hänt sedan senaste blogginlägget ? 
 
Tillsammans med Ibrahim Alushaj , Besart Kalludra och Ilir Terbunja har jag spenderat min semester i Kosovo och Albanien. Det var oerhört roligt att träffa på släkten och vännerna nere i Kosovo. Det värmer inombords att se att mina släktingar mår bra och att positiva saker händer runt släkten. Det är alltid svårt att skiljas åt från människor som står än nära, speciellt när man vet att det dröjer drygt ett år innan man ses igen. Vi spenderade endast fyra dagar i Kosovo och därefter bilade vi ner till Albaniens vackra kust, närmare bestämt till Saranda och Ksamil. Vi spenderade åtta dagar i Albanien. Dessa två platser är näst intill magiska, stränderna är oerhört vackra och vattnet är glasklart, precis som man önskat. Vi bodde i Ilirs lägenhet i Saranda, utsikten från lägenheten var magnifik. Vi såg hela staden från balkongen. Vi åt god mat och drack goda drycker till ett mycket fint pris. Att vistas i Albanien är inte alls dyrt, speciellt inte för oss som kommer från skadinavium och bra ekonomiska förhållanden. Alla vi fyra livsnjutare är eniga om att vi gjort vår livs resa. Det är många fantastiska minnen jag kommer att ta med i resten av mitt liv... 
 
Vi startade höstsäsongsträningarna i onsdags förra veckan. Alla som deltog på träningen fick genomföra konditionstest och styrketest. Majoriteten av spelarna hade skött sommarträningen och visade fina resultat på testerna. Det är oerhört viktigt att alla spelare har bra fysisk status inför säsongsstarten mot Spårvägen. Träningspassen har innehållit mycket spel i olika former, 11 mot 11 , 5 mot 5 osv. I lördags spelade vi en träningsmatch mot ett div 3 lag från Dalarna, vi vann med 5-0 utan att imponera på något sätt.
 
Vi har två spelare som provtränar med oss, Axel Konradsson och Sanel Osmanovic. Axel var med och spelade i lördags och lyckades komma med i målprotokollet. Både Axel och Sanel har gjort bra intryck på spelare och ledare. Många juniorer har fått chansen att träna med a-laget, även dom har visat prov på många bra kvalitéer. 
 
I morgon smäller det på idrottsparken, allsvenska Åtvidaberg kommer på besök. Det är dags för kvartsfinal i Östgötacupen. Anrika Åtvid kommer vila många ordinarie spelare, men det betyder inte att Åtvid kommer med ett dåligt lag. Spelare som Zhubi, Moberg och Hallingström kommer på besök. Åtvidaberg har imponerat och ligger sjua i Allsvenskan, laget har tagit 26 poäng hittills. Åtvidaberg sålde nyligen sin bästa målskytt Viktor Prodell ( 7 mål ) till ett belgiskt lag. 
 
Vi spelare ser fram emot denna drabbning som på förhand är årets roligaste match. I vår trupp har vi sju spelare som har representerat vår kommande motståndare. Vi har tre bonusstraffar som vi ska slå under matchen, vilka straffskyttar det blir får ni svar på i morgon. Jag hoppas att inte publiken sviker, vi behöver allt stöd vi kan få för att nå ett bra resultat. En bra insats i denna match kan ge oss självförtroende inför säsongsstarten. Hoppas att alla spelare fyller på tanken inför matchen, mycket energi kommer att gå åt. 
 
Så, nu böjar jag bli trött och därför väljer jag att avsluta här.  God natt vänner! 
 
Bjuder på en bild från Ksamil , Albanien 
 
 
 
 
19:00 börjar match på idrottspaken.
Varmt Välkomna! 
Forza Motala AIF ! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: