Liridonsilka.blogg.se

Bakom kulisserna hos div.1 laget Motala AIF FK.

Reflektioner efter tappade poäng

Kategori: Allmänt

Det var ett bra tag sedan vi spelade mot Spårvägen, matchen slutade 2-2, en besvikelse...
 
Vi ledde matchen med 0-2 när det var dags för halvtidsvila i hettan uppe i huvudstaden. Det var sjukt varmt, vi fick t.o.m. ha två extra vattenpauser under matchens gång, amatörmässigt!. Det var mycket som inte stämde innan och under matchen. Förberedelserna hade kunnat se annorlunda ut, jag tänker på saker som det dåliga välkomnande vi fick, den oerhört korta planen som liknade en dörrmatta. Matchen då? Jo, det började riktigt bra, vi skapar massor med lägen efter ett par mönsteranfall, men tyvärr räddade motståndarna bollen på mållinjen fyra gånger!! Vi borde haft en större ledning innan halvtidsvilan, men har man inte tillräckligt med skärpa i avsluten sätter man inte dit sina lägen. Vi spelar ut våra motståndare i första halvleken, de skapar inte heller några farliga lägen, allt var under kontroll, eller? 
 
Andra halvlek hann inte ens starta innan Spårvägen gjorde sitt första mål, väldigt turligt. En motståndare skjuter bollen på en av våra försvarare och bollen studsar retligt in i bortre hörnet. Under denna halvlek har vi många, ja väldigt många lägen att punktera matchen men bollen ville inte passera mållinjen! Spårvägen äger mycket boll i denna halvlek utan att skapa några farliga lägen. I matchens sista ordinarie minut tilldelas hemmalaget en straff, den sätter deras kapten säkert och slutresultatet blir tyvärr 2-2. Straffen är korrekt dömd, men domaren tappade matchen helt under stora perioder. Motståndarna spelade väldigt tufft och i vissa sekvenser i matchen spelade dom väldigt fult, som t.ex. när Renato Rako får två sparkar mot huvudet när han ligger ner samt när motståndaren sparkar på Ibrahim Alushaj efter att han rullat bollen i mål! Där borde domaren markerat med röda kort enligt mig! Men vi har bara oss själva att skylla efter dem tappade poängen uppe i Stockholm. 
 
Nu har vi tränat två fotbollspass denna vecka. Vi har haft bra intensitet under träningen och det märks att vi spelare är revanschsugna efter förra matchen. Samtidigt som vi tränar hårt och är fokuserade har vi väldigt roligt under alla aktiviteter. Denna vecka tränar vi på Staffanstorp (naturgräs) eftersom matchen mot Assyriska nästa tisdag spelas på naturgräs. Förutsättningarna och miljön uppe på Staffanstorp är riktigt bra, det är lugnt och skönt, precis som vi i truppen vill ha det när vi ska förberda oss för våra kommande motståndare. I morgon ( torsdag ) är det träning igen, idag var vi lediga. Torsdagsträningar innebär spel 11 mot 11 + uppspelsövningar i olika former. 
 
Jag är fortfarande jävligt förbannad efter förra matchen, poängtappet var väldigt onödigt och efter matchen kände jag att vi inte gjorde allt för att vinna denna gång. Men som sagt, vi spelare vet vad vi gjorde fel och vi är jävligt revanschsugna. Jag själv har hunnit med att träna fyra pass på två dagar, ett styrkepass på gymmet samt en morgonträning på idrottsparken tillsammans med Ibrahim Alushaj, Besart Kalludra och Simon Karlsson. Snart börjar plugget för min del, det känns ändå helt okej, ingen ångest faktiskt. Det ska bli kul att börja studera mitt tredjeämne denna termin, historia alltså. För er som inte vet , jag har 2,5 år kvar uppe på Örebro universitet, jag har gått klart två. Studentlivet kan vara jobbigt ibland, speciellt när man kombinerar studeier och fotboll, men kombinationen har funkat bra under mina två år på universitetet. Jag tar vara på studentlivet fullt ut, det är riktigt roligt! Jag träffar många nya människor, knyter kontakter med folk från hela landet, pluggar i grupper, dricker en "tentaöl" på krogen med kamraterna osv. 
 
Ikväll är jag i form, skulle kunna skriva hela natten men någon gång måste jag sluta skriva...Nu ska vi se till att träna hårt och förbereda oss på bästa möjliga sätt inför matchen nästa tisdag mot Assyriska från Norrköping. Men ta hand om er och ha d gott ! 
 
Buona notte ! - God natt på Italienska
Naten e mir ! - God natt på Albanska 
 
 

KOMMENTARER:

  • Kissie säger:
    2013-08-08 | 20:05:10
    Bloggadress: http://www.kissies.se

    cha cha Liri. Måste säga att du har en underbar blogg. Har sett hur du börjar komma upp i toppen på hetaste bloggarna, känner mig lite orolig o hoppas inte du tar mina fans, hade varit kul o kanske ses någon gg. du kan ju säga till när du har match i sthlm.. Pöss pöss snygging

Kommentera inlägget här: