Liridonsilka.blogg.se

Bakom kulisserna hos div.1 laget Motala AIF FK.

Inför matchen mot Värmbol

Kategori: Allmänt

God Morgon! Solen skiner, kaffet smakar kanon och jag har en riktigt bra känsla inför matchen som startar om några timmar. Efter 4-0 segern mot Smedby har vi tränat tre gånger, intensiteten och kvalitén på träningarna har varierat. Laget har ( tror jag ) fått extra sjävförtroende efter alla hyllningar vi fick efter att vi spelat ut Smedby. Kortpassningsspel, kontringar och spelvändningar, på Barcelona-maner rullade vi ut Smedby i måndags. 
 
Vi förväntar oss samma matchbild som senast, Värmbol kommer säkerligen spela defensivt och försöka kontra så fort läge ges. Förra mötet i Katrineholm slutade 1-1, ingen match som går till historien direkt... Senaste gången Värmbol besökte idrottsparken ( träningsmatch ) i Motala slutade det illa för gästerna, vi vann med hela 8-0. Gästerna från Katrineholm ligger strax över strecket med sina 14 poäng. Inför denna drabbning leder vi serien med två poäng före Enskede som igår tvålade till Sleipner. En seger idag och vi gör ett litet ryck i tabellen.
 
Mate Dujilo kommer att finnas med i truppen idag, hur mycket speltid det blir är oklart. Martin Ekström är fortfarande skadad och kommer därför att missa dagens match. Alex Magnusson Glaad medverkade inte i gårdagens träning p.g.a. sjukdom, vi hoppas att han hunnit friskna till och spelar mot Värmbol. 
 
Hur ska vi vinna mot Värmbol? 
Nyckeln till seger tror jag är hårt arbete i defensiven, våga hålla upp laget i planen och pressa motståndarna till misstag. I offensiven ska vi ha tålamod i passningsspelet, vänta på rätta läget att göra mål. Snabbt passningsspel för att få våra motståndare ur sina positioner och framförallt HA KUL PÅ PLANEN! 
 
Vi samlas 14:30 för att förbereda oss för matchen. Nu ska jag ladda batterierna och spela lite FIFA innan jag tar mig ner till idrottsparken. 
 
Matchstart 16:00 
Varmt välkomna
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: