Liridonsilka.blogg.se

Bakom kulisserna hos div.1 laget Motala AIF FK.

Inför matchen mot Assyriska på bortaplan

Kategori: Allmänt

I morgon åker vi till Norrköping och Mamre IP för att ta oss ann tabelljumbon Assyriska. Förra mötet mot Assyriska slutade med en 6-1 vinst! Det kommer absolut INTE bli lika lätt att ta poäng mot ett revanschsuget Assyriska i morgon. Våra kommande motståndare vann senast en derbymatch mot Smedby med 3-2. I denna fight är det bara upp till oss själva, om alla spelare presterar bra fotboll kommer vi att gå segrande ur denna strid. Vi är inne i en viktig period i seriespelet, varje poäng kommer att vara viktig och det gäller att vi inte tappar några onödiga poäng som i senaste matchen. 
 
Vi har haft sex träningspass innan denna match, majoriteten av träningarna har sett lovande ut. Vi har bra koll på våra kommande motståndare eftersom vi studerat dom noga. Tyvärr har Axel Konradsson åkt på en knäskada och därför missar har denna match, vi vet inte hur allvarlig skadan är och därför vet vi inte heller hur lång tid han blir borta från spel. Martin Ekström gick för fullt under hela förra veckan och är nu tillgänglig för spel. Alla spelare förutom Axel är tillgängliga för spel vilket är oerhört positivt, konkurrensen om dem elva startplatserna är hård samtidigt som det höjer kvalitén på våra aktiviteter. 
 
5 snabba med Besart Kalludra #6 
 
Tjena Besart! Hur känns det inför matchen i morgon? 
- Känslorna är goda, bra träningsvecka, bra närvaro och vi har haft riktigt kul :) Vi har tacklats förvånansvärt mycket vilket är nyttigt för laget och samtidigt väldigt kul. 
 
Kommer du att göra mål i morgon?
- Jag är glad om jag lyckas komma över halva planen, jag vet min roll i laget, det viktiga är inte att jag ska göra mål. Vinner vi så är allt som det ska vara! 
 
Hur kommer det sig att du har Kim Källström som idol ??????? 
- Han gjorde Djurgården! Djurgården är för övrigt mitt favoritlag. Hans spelstil påminner om min egna vilket ger mig hopp om ett proffsliv! Det är sjukt att Hamren väljer att nobba honom till nästa landskamp. 
 
Ditt bästa fotbollsminne? 
- Det var när jag klev in på Örjans Vall med den Kosovoalbanska landslagströjan mot Halmstad. Matchen slutade 4-4 och jag spelade 15 minuter. Ett minne jag kommer ta med mig resten av mitt liv. 
 
Hur kommer det sig att du kom klädd i stövlar och peruk till dagens träning?
 - Anledningen till denna klädsel var att jag förlorade en vadslagning på FIFA mot min lagkamrat Ibrahim Alushaj. 
 
Besart kom till dagens träning i stövlar och en härlig peruk! 
 
Nu jävlar ska vi ladda på ordentligt, nu ska jag sova och ladda batterierna inför matchen. Vinner vi mot Assyriska kommer vi att gå upp i toppen av tabellen.
 
God natt och väl mött mina vänner ! 
Forza Motala AIF
 
Kommentera inlägget här: